مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1401

21 05 2022 00:15
News Code : 7279742
View: 614

داوطلب گرامی ضمن عرض تبریک پذیرش در آزمون کتبی (مرحله اول) و آرزوی توفیق شما در مرحله دوم آزمون دکتری تخصصی (مصاحبه) سال1401 خواهشمند است اطلاعیه ذیل را با دقت و به طور کامل مطالعه نمایید.

 

 

مقدمه

با توجه به گسترش روز افزون تحصیلات تکمیلی در کشور، در نظر گرفتن اصل برابری فرصت‌ها و اجرای عدالت آموزشی در فرآیند پذیرش دانشجو امری مهم و ضروری است. لذا، براساس آیین‌نامه ورودی دکتری (Ph.D.) و شیوه‌نامه اجرایی آزمون دکتری ابلاغی معاونت آموزشی وزارت و در نظر گرفتن شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه، شیوه‌نامه اجرایی حاضر برای تعیین روند پذیرش دانشجوی دکتری به منظور تحقق عدالت در فرآیند ارزیابی و پذیرش و نیز هماهنگی بین عوامل اجرایی در دانشگاه بوعلی سینا تدوین شده است.

 

  1. تعاریف
  • وزارت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
  • سازمان: سازمان سنجش آموزش کشور
  • دانشگاه: دانشگاه بوعلی سینا
  • مرحله اول: آزمون برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور
  • مرحله دوم: توسط دانشگاه برگزار شده و شامل مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری داوطلب می‌باشد.
  • داوطلب: متقاضی پذیرش در دوره دکتری که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد مورد تایید وزارت می‌باشد.
  • رشته امتحانی: مجموعه رشته‌های متناسب بدون توجه به گرایش و زمینه
  • امتیاز آموزشی و پژوهشی: امتیاز مدارک پژوهشی شامل انواع مقاله، گواهی ثبت اختراع و تالیف یا ترجمه کتاب توسط داوطلب می‌باشد. امتیاز سوابق آموزشی داوطلب براساس مدارک ارایه شده شامل معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی‌ارشد، المپیادهای علمی و سطح توانایی زبان داوطلب می‌باشد.
  • مصاحبه علمی و سنجش عملی: امتیاز مصاحبه شامل امتیاز بخش مصاحبه  کار گروه برگزار کننده مصاحبه با داوطلب و قدرت پاسخ گویی به سئوالات می‌باشد.
  1. اطلاع‌رسانی: اطلاع‌رسانی رشته‌های مورد پذیرش و شرایط پذیرش از طریق وب گاه دانشگاه انجام می‌شود.
  2. رشته‌ها و ظرفیت پذیرش: رشته‌های مورد پذیرش مطابق با آیین‌نامه ظرفیت پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه و ظرفیت تایید شده از طرف دفتر گسترش آموزش عالی وزارت که در فراخوان دانشگاه اعلام می‌گردد.
  3.  
  4. نحوه ثبت نام: ثبت نام از داوطلبان براساس شرایط زیر انجام می‌شود:

الف- تنها افراد شرکت کننده در مرحله اول (آزمون سازمان سنجش آموزش کشور) که حد نصاب اعلام شده توسط دانشگاه را کسب کرده باشند می‌توانند به عنوان داوطلب در مرحله دوم شرکت نمایند.

ب- حدنصاب سنجش علمی رشته یا رشته محل‌های مورد پذیرش پس از اعلام نتایج مرحله اول توسط سازمان سنجش و براساس تراز پیشنهادی سازمان سنجش، بررسی و تعیین خواهد گردید.

ج- هزینه ثبت نام: مبلغ 1/650/000 ریال (یک صد و شصت و پنج  هزار تومان) به عنوان هزینه ثبت نام مرحله مصاحبه تعیین شده است.

د- ثبت نام و درخواست شرکت در مرحله مصاحبه از طریق سامانه الکترونیکی انجام خواهد شد.

  1. زمان برگزاری آزمون مرحله دوم: براساس تاریخ‌های تعیین شده مرحله دوم برگزار خواهد شد.
  2.  نحوه ارزیابی داوطلبان در مرحله دوم: ارزیابی داوطلبان در این مرحله براساس موارد زیر صورت خواهد گرفت:

الف- نمره آزمون متمرکز مرحله اول به میزان 50 درصد  نمره کل نهایی داوطلب را تشکیل می‌دهد.

ب- ارزیابی داوطلبان براساس سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی انجام می‌گیرد. بر این اساس از مجموع 50 امتیاز این مرحله، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 امتیاز و مصاحبه علمی و سنجش عملی 30 امتیاز را شامل می‌شود.

ج- امتیاز سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری داوطلب براساس جدول زیر بررسی و محاسبه خواهد شد:

 

ردیف

نوع فعالیت

حداکثر امتیاز

نحوه ارزیابی

1

1- مقالات علمی- پژوهشی(داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی

2- گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

3- برگزیدگی در جشنواره‌های علمی معتبر (و آثار بدیع هنر مورد تایید)

7

هر مقاله تا 7 امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

گواهی ثبت اختراع بین المللی تا 7 و داخلی تا 5

برگزیدگی داخلی تا3 و خارجی تا 7 امتیاز

2

مقالات علمی- ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی

2

هر مقاله تا دو امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء

3

مقالات چاپ شده در کنفرانس‌های معتبر (داخلی یا خارجی)

2

خارجی تا 2 و داخلی 1 امتیاز

4

تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی

1

-

5

معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی

2

طبق نظر کمیته مصاحبه کننده

6

معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی‌ارشد ناپیوسته

2

طبق نظر کمیته مصاحبه کننده

7

برگزیدگان المپیادهای علمی- دانشجویی، دانشجوی نمونه کشوری

2

رتبه 1تا3، 2 امتیاز- رتبه 4تا6، 1 امتیاز

8

مدرک زبان معتبر

2

طبق جدول زیر

جمع

20

 

 
  • داوطلبانی که از ردیف 2 (مقالات علمی- ترویجی) امتیاز کسب نکنند می‌توانند از این امتیاز در ردیف 1 استفاده نمایند.
  •  نحوه محاسبه و توزیع امتیاز پژوهشی ردیف‌های 1 تا 4 مطابق آیین‌نامه ارتقاء اعضای هیات علمی صورت می‌گیرد.
  • برای داوطلبان دوره کارشناسی‌ارشد پیوسته امتیاز مجموع ردیف‌های 5 و 6 برای معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره در نظر گرفته می‌شود.
  •  مدارک دانشجوی نمونه کشوری بایستی بر اساس آیین‌نامه مربوطه ارائه گردد.

نحوه محاسبه امتیاز مدرک زبان (ردیف 8 جدول بالا) براساس جدول زیر انجام خواهد شد.

 

MSRT

(MCHE)

IELTS Equivalent

TOEFL (IBT)

TOEFL (CBT)

TOEFL (PBT)+

TOLIMO

امتیاز تخصیصی

95-100

7/5-9

113-120

263-300

625-680

2

90

7

100

250

600

85

6/5

90-91

232

575

1/75

80

6

79-80

213

550

1/5

75

5/5

69-70

196

525

1/25

70

5

56-60

173

500

1

65

4/5

49-50

152

475

0/75

55

4

39-40

133

450

0/5

45

3/5

29-30

113

425

0/25

 

 

د- امتیاز مصاحبه علمی و سنجش عملی از داوطلب براساس جدول زیر بررسی و محاسبه خواهد شد:

 

ردیف

شاخص ارزیابی

حداکثر امتیاز

1

تسلط در تجزیه و تحلیل مسائل علمی و پاسخگویی به سئوالات

4

2

وسعت نظر، نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی

4

3

شخصیت، متانت و نحوه تعامل

4

4

نگرش و اطلاعات فناورانه مرتبط با رشته تحصیلی

4

5

توانایی فن بیان و انتقال مطالب

4

6

هم‌راستایی زمینه پژوهش داوطلب با اولویت‌های علمی اعضای گروه (نظر استاد راهنما)

10

جمع

30

 

 

3- برنامه زمانی انجام مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی

3-1- کلیه مراحل از جمله ثبت نام، ارسال مدارک  به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

3-2- زمان مصاحبه از  8 صبح تا 17:30 می‌باشد.

 

جدول برنامه زمانی انجام مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال 1401

 

جدول زمان بندی رشته محل های مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال 1401

ردیف

دانشکده

کد رشته محل

نام رشته

نام گرایش

دوره

تاریخ مصاحبه

1

پیرادامپزشکی

5370

باکتری شناسی

-

روزانه

21 خرداد

2

پیرادامپزشکی

5376

باکتری شناسی

-

نوبت دوم

21 خرداد

3

پیرادامپزشکی

5385

ایمنی شناسی

-

روزانه

25خرداد

4

پیرادامپزشکی

5387

ایمنی شناسی

-

نوبت دوم

25خرداد

5

شیمی

2468

شیمی

شیمی فیزیک

روزانه

7 تیر

6

شیمی

2516

شیمی

شیمی الی

روزانه

5 تیر

7

شیمی

2577

شیمی

شیمی تجزیه

روزانه

17 خرداد

8

شیمی

2612

شیمی

شیمی تجزیه

نوبت دوم

17 خرداد

9

شیمی

2634

شیمی

شیمی معدنی

روزانه

13 تیر

10

شیمی

2664

شیمی

شیمی معدنی

نوبت دوم

13 تیر

11

شیمی

2676

شیمی کاربردی

-

روزانه

13 تیر

12

شیمی

2684

شیمی کاربردی

-

نوبت دوم

13 تیر

13

علوم اقتصادی و اجتماعی

1488

جامعه شناسی

جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران

روزانه

4 تیر

14

علوم اقتصادی و اجتماعی

1779

روان شناسی تربیتی

-

روزانه

8 خرداد

15

علوم اقتصادی و اجتماعی

1847

روان شناسی

-

روزانه

4 تیر

16

علوم اقتصادی و اجتماعی

1879

روان شناسی

-

نوبت دوم

4 تیر

17

علوم انسانی

1192

زبان وادبیات عربی

-

روزانه

4 تیر

18

علوم انسانی

1216

زبان وادبیات عربی

-

نوبت دوم

4 تیر

19

علوم انسانی

1733

برنامه ریزی درسی

-

روزانه

28 خرداد

20

علوم انسانی

5438

آموزش زبان انگلیسی

-

روزانه

23 خرداد

21

علوم انسانی

5457

آموزش زبان انگلیسی

-

نوبت دوم

23 خرداد

22

علوم انسانی

5487

زبان شناسی

-

روزانه

28 خرداد

23

علوم پایه

2420

علوم زمین

زمین شناسی مهندسی

روزانه

7 خرداد

24

علوم پایه

2428

علوم زمین

پترولوژی

روزانه

21 خرداد

25

علوم پایه

2444

علوم زمین

زمین شناسی اقتصادی

روزانه

23 خرداد

26

علوم پایه

2708

زیست شناسی گیاهی -فیزیولوژی

-

روزانه

11 خرداد

27

علوم پایه

2718

زیست شناسی گیاهی -فیزیولوژی

-

نوبت دوم

11 خرداد

28

علوم پایه

2721

زیست شناسی گیاهی -سیستماتیک

-

روزانه

11 خرداد

29

علوم پایه

2836

ریاضی

انالیز

روزانه

5 و 6 تیر

30

علوم پایه

2874

ریاضی

جبر

روزانه

5 و 6 تیر

31

علوم پایه

2932

ریاضی

کاربردی

روزانه

5 و 6 تیر

32

علوم پایه

3125

فیزیک

گرانش وکیهان شناسی

روزانه

31 خرداد

33

علوم ورزشی

1357

فیزیولوژی ورزشی

-

روزانه

11 خرداد

34

علوم ورزشی

1393

آسیب شناسی ورزشی وحرکات اصلاحی

-

روزانه

11 خرداد

35

علوم ورزشی

1400

آسیب شناسی ورزشی وحرکات اصلاحی

-

نوبت دوم

11 خرداد

36

علوم ورزشی

1424

بیومکانیک ورزشی

-

روزانه

11 خرداد

37

فنی و مهندسی

3441

مهندسی برق

قدرت

روزانه

24 خرداد

38

فنی و مهندسی

3493

مهندسی برق

کنترل

روزانه

4 تیر

39

فنی و مهندسی

3770

مهندسی مکانیک

طراحی کاربردی

روزانه

5 تیر

40

فنی و مهندسی

3811

مهندسی مکانیک

طراحی کاربردی

نوبت دوم

5 تیر

41

فنی و مهندسی

3873

مهندسی مکانیک

تبدیل انرژی

روزانه

6 تیر

42

فنی و مهندسی

3916

مهندسی مکانیک

تبدیل انرژی

نوبت دوم

6 تیر

43

فنی و مهندسی

4121

مهندسی صنایع

بهینه سازی سیستم ها

روزانه

1 تیر

44

فنی و مهندسی

4144

مهندسی صنایع

بهینه سازی سیستم ها

نوبت دوم

1 تیر

45

فنی و مهندسی

4185

مهندسی کامپیوتر

-

روزانه

6 تیر

46

فنی و مهندسی

4214

مهندسی کامپیوتر

-

روزانه

6 تیر

47

فنی و مهندسی

4223

مهندسی کامپیوتر

-

نوبت دوم

6 تیر

48

فنی و مهندسی

4292

مهندسی متالورژی ومواد

-

روزانه

25 خرداد

49

فنی و مهندسی

4319

مهندسی متالورژی ومواد

-

نوبت دوم

25 خرداد

50

فنی و مهندسی

4470

مهندسی مکانیک بیوسیستم

انرژی های تجدیدپذیر

روزانه

21 خرداد

51

فنی و مهندسی

4489

مهندسی مکانیک بیوسیستم

انرژی های تجدیدپذیر

نوبت دوم

21 خرداد

52

فنی و مهندسی

4510

علوم ومهندسی باغبانی

فیزیولوژی تولیدوپس ازبرداشت گیاهان باغبانی

روزانه

17 خرداد

53

فنی و مهندسی

4525

علوم ومهندسی باغبانی

اصلاح وبیوتکنولوژی گیاهان باغبانی

روزانه

17 خرداد

54

فنی و مهندسی

4544

علوم ومهندسی باغبانی

اصلاح وبیوتکنولوژی گیاهان باغبانی

نوبت دوم

17 خرداد

55

کشاورزی

4649

مدیریت حاصل خیزی وزیست فناوری خاک

شیمی -حاصل خیزی خاک وتغذیه گیاه

روزانه

16 خرداد

56

کشاورزی

4662

مدیریت حاصل خیزی وزیست فناوری خاک

بیولوژی وبیوتکنولوژی خاک

روزانه

16 خرداد

57

کشاورزی

4672

مدیریت حاصل خیزی وزیست فناوری خاک

شیمی -حاصل خیزی خاک وتغذیه گیاه

نوبت دوم

16 خرداد

58

کشاورزی

4679

مدیریت منابع خاک

فیزیک وحفاظت خاک

روزانه

21 خرداد

59

کشاورزی

4689

مدیریت منابع خاک

منابع خاک وارزیابی اراضی

روزانه

21 خرداد

60

کشاورزی

4704

مدیریت منابع خاک

فیزیک وحفاظت خاک

نوبت دوم

21 خرداد

61

کشاورزی

4707

مدیریت منابع خاک

منابع خاک وارزیابی اراضی

نوبت دوم

21 خرداد

62

کشاورزی

4718

علوم دامی

تغذیه دام

روزانه

8 تیر

63

کشاورزی

4734

علوم دامی

ژنتیک واصلاح دام وطیور

روزانه

8 تیر

64

کشاورزی

4766

علوم دامی

تغذیه دام

نوبت دوم

8 تیر

65

کشاورزی

4796

علوم ومهندسی آب

آبیاری وزهکشی

روزانه

25 خرداد

66

کشاورزی

4843

علوم ومهندسی آب

منابع آب

روزانه

25 خرداد

67

کشاورزی

4853

علوم ومهندسی آب

منابع آب

نوبت دوم

25 خرداد

68

کشاورزی

4857

علوم ومهندسی آب

هواشناسی کشاورزی

روزانه

25 خرداد

69

کشاورزی

4862

علوم ومهندسی آب

هواشناسی کشاورزی

نوبت دوم

25 خرداد

70

کشاورزی

4868

ژنتیک وبه نژادی گیاهی

-

روزانه

24 خرداد

71

کشاورزی

4930

اگروتکنولوژی

اکولوژی گیاهان زراعی

روزانه

7 تیر

72

کشاورزی

4971

اگروتکنولوژی

اکولوژی گیاهان زراعی

نوبت دوم

7 تیر

73

کشاورزی

4983

اگروتکنولوژی

علوم علف های هرز

روزانه

18 خرداد

74

کشاورزی

4987

اگروتکنولوژی

علوم علف های هرز

نوبت دوم

18 خرداد

75

کشاورزی

4991

بیوتکنولوژی کشاورزی

-

روزانه

25 خرداد

76

کشاورزی

5010

بیوتکنولوژی کشاورزی

-

نوبت دوم

25 خرداد

77

کشاورزی

5029

ترویج وآموزش کشاورزی پایدار

ترویج کشاورزی پایدارومنابع طبیعی

روزانه

25 خرداد

78

کشاورزی

5042

توسعه کشاورزی

-

روزانه

25 خرداد

79

کشاورزی

5051

حشره شناسی کشاورزی

-

روزانه

23 خرداد

80

کشاورزی

5066

حشره شناسی کشاورزی

-

نوبت دوم

23 خرداد

81

کشاورزی

5072

بیماری شناسی گیاهی

-

روزانه

23 خرداد

82

کشاورزی

5087

بیماری شناسی گیاهی

-

نوبت دوم

23 خرداد

83

هنر و معماری

1688

فلسفه هنر

-

روزانه

22 خرداد

84

هنر و معماری

1695

فلسفه هنر

-

نوبت دوم

22 خرداد

85

هنر و معماری

5220

معماری

-

روزانه

28 خرداد

*

توضیح ( قابل توجه داوطلبان شرکت در رشته ایمنی شناسی): تاریخ آزمون رشته محل های ایمنی شناسی (کد رشته محل های 5385 و 5387) از 3 خرداد به 25خرداد تغییر یافت.

 

 

4- مدارک لازم:

لازم است فایل کلیه مدارک ذیل توسط داوطلب تهیه و در زمان ثبت نام از طریقه سامانه ثبت نام بارگذاری (آپلود) گردد.

4-1- فایل pdf فرم تکمیل شده مشخصات فردی (فرم شماره 1)

4-2- فایل jpg اسکن صفحه اول شناسنامه

4-3- فایل  jpg اسکن کارت ملی

4-4- پرداخت مبلغ 1/650/000 ریال (یک صد و شصت و پنج هزار تومان) از طریق سامانه ثبت نام (کلیه مراحل پرداخت از طریق سامانه ثبت نام انجام می‌پذیرد در صورت عدم پرداخت هزینه و عدم دریافت کارت ورود به جلسه، ثبت نام داوطلب نهایی نشده و متقاضی حق شرکت در جلسه مصاحبه را ندارد).

 

تذکر: تمامی داوطلبان می‌بایست از تاریخ 1401/03/01 تا 72 ساعت قبل از روز برگزاری مصاحبه از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه به نشانی phd.basu.ac.ir نسبت به ثبت نام اینترنتی، واریز هزینه ثبت نام به صورت آنلاین و ارسال الکترونیکی مدارک مورد نیاز اقدام نمایند. در صورت انصراف از شرکت در مصاحبه، وجه واریزی به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

 

 

4-5- فایل jpg مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی

تبصره 1- آن دسته از معرفی شدگانی که فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته می‌باشند علاوه بر فایل jpg مدرک کارشناسی ناپیوسته می‌بایست فایل jpg مدرک کاردانی را نیز ارائه نمایند.

4-6- فایل jpg مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی ارشد.

تبصره 1: برای متقاضیانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی‌ارشد و یا دکتری حرفه‌ای بوده و حداکثر تا تاریخ 1401/06/31 فارغ‌التحصیل می‌شوند: فایل jpg گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه 73 دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه 151 دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (فایل jpg گواهی مذکور).

تذکر 1: رشته امتحانی انتخابی داوطلبان می‌بایست (مطابق ستون رشته‌های مرتبط که فارغ‌التحصیلان آن می‌توانند در این کد رشته شرکت کنند - جدول معرفی مجموعه‌های امتحانی( جداول صفحات 32 تا 72 دفترچه راهنمای ثبت نام) متناسب با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد آنان باشد.

4-7- فایل jpg ریز نمرات (کارنامه نهایی) دوره کارشناسی (و فایل jpg ریز نمرات دوره کاردانی (کارنامه نهایی) برای دانشجویانی که دوره کارشناسی آن ها به صورت ناپیوسته بوده است).

4-8- فایل jpg ریز نمرات (کارنامه نهایی) دوره کارشناسی ارشد.

4-9- فایل jpg فرم شماره 2 (تعهد حضور تمام وقت). تحصیل در دوره دکتری تمام وقت است و پذیرفته شدگان ملزم به رعایت قوانین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص ادامه تحصیل می‌باشند.

4-10- فایل pdf کلیه مستندات علمی- پژوهشی شامل مقاله، کتاب، اختراع، اکتشاف و کلیه موارد مشمول دریافت امتیاز

تذکر 1: تنها به مقالاتی امتیاز داده می‌شود که در ژورنال‌های دارای نمایه معتبر بین‌المللی یا مورد تایید وزارتین با اعتبار علمی- پژوهشی، چاپ یا پذیرش شده باشند.

تذکر 2- نشریاتی که مقالات متقاضی در آنها منتشر شده‌اند نباید در لیست سیاه (Black List) اعلام شده از طرف معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

تذکر 3: از مقالات دارای پذیرش قطعی برای چاپ، حداکثر دو مورد قابل امتیازدهی است.

تذکر 4: ارائه فایل jpg یا pdf گواهی پذیرش قطعی (با ذکر تاریخ دقیق دریافت مقاله، پذیرش و چاپ) برای مقالات چاپ نشده و متن کامل مقاله و مکاتبات مربوط به آن الزامی است.

تذکر 5: تنها به مقالات کنفرانسی/ همایشی داخلی که در همایش‌های معتبر برگزار شده توسط یکی از دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارتین یا توسط انجمن‌های علمی تخصصی رشته مربوطه، ارائه شده باشد، امتیاز تعلق می‌گیرد.

تذکر 6: تنها به مقالات کنفرانسی/ همایشی خارجی که در همایش‌های معتبر ارائه شده باشد، امتیاز تعلق می‌گیرد.

4-11- برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر بین‌المللی و المپیادهای علمی دانشجویی لازم است گواهی معتبر با امضاء بالاترین مقام مسئول به شرح ذیل ارائه نمایند:

  • برگزیدگان رتبه اول تا سوم مرحله نهایی جشنواره های علمی معتبر بین‌المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را نیز کسب و ارائه نمایند.
  • گواهی ثبت اختراع باید دارای تاییدیه از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران باشد.

برگزیدگان مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را نیز کسب و ارائه نمایند.

4-12- فایل pdf نسخه از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد (ویژه داوطلبان فارغ التحصیل)

4-13- فایل pdf پروپوزال (ویژه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد)

4-14- فایل jpg یا pdf گواهی شرکت در آزمون‌های ملی و بین‌المللی زبان که در آن نمره زبان اخذ شده مشخص باشد. صرفاً به آزمون‌های زبان انگلیسی که در جدول مربوط به نمره زبان در این اطلاعیه درج شده است، امتیاز تعلق می‌گیرد.

4-15- فایل jpg یا pdf کلیه کارنامه‌های آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 1401 که توسط سازمان سنجش منتشر شده است. شامل کارنامه اولیه که در آن رتبه و تراز داوطلب مشخص شده است و کارنامه‌ای که در آن اولویت‌های انتخابی مشخص شده است.

4-16- فایل jpg یا pdf توصیه‌نامه علمی (دو مورد)

تذکر: ارسال فایل توصیه‌نامه از استاد راهنمای دوره کارشناسی ارشد الزامی می‌باشد. توصیه‌نامه دیگر بایستی توسط یکی از اساتید دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد تکمیل شده باشد. پیشنهاد می‌شود توصیه نامه در فرم مخصوص مورد تایید دانشگاه بوعلی سینا (فرم شماره 3) تنظیم شود.

4-17- فایل jpg گواهی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی «رسمی- قطعی» و یا «رسمی- آزمایشی» دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آن‌دسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده‌اند. لازم به تاکید است مربیان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می‌بایست واجد شرایط مطابق توضیحات صفحه 10 دفترچه راهنمای انتتخاب رشته باشند.

تبصره: مربیان دانشگاه آزاد اسلامی تنها با معرفی‌نامه صادره از سوی مرکز جذب و امور هیات‌علمی آن دانشگاه امکان بهره‌مندی از این سهمیه را دارا می‌باشند.

تذکر 1: ارائه موافقت‌نامه قطعی مبنی بر ادامه تحصیل از طریق سهمیه مربیان به تأیید معاون آموزشی یا معاون اداری و مالی (پشتیبانی) دانشگاه یا موسسه آموزش عالی.

تذکر 2: تکمیل و ارائه فرم شماره 4، مخصوص داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان.

تذکر 3: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه مربیان باید در زمان ثبت نام در آزمون به صورت رسمی در یکی از مؤسسات آموزشی/ پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشتغال به کار داشته باشند. این دسته از داوطلبان باید حداقل دارای سه سال سابقه کار به عنوان عضو هیات علمی تمام وقت (تایید شده در فرم شماره 4) باشند.

تبصره1:  آن ‌دسته از معرفی‌شدگان برای مصاحبه که متقاضی استفاده از سهمیه مربی می‌باشند، موظف به ارائه گواهی معتبر در این خصوص می‌باشند. لازم به توضیح است مطابق ضوابط مربوط، منحصراً مربیان آموزشی رسمی (آزمایشی یا قطعی) دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فنّآوری ، مجاز به استفاده از سهمیه «مربی» در آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال 1401 می‌باشند به عبارت دیگر مدرسان و اعضاء هیأت علمی پیمانی، قراردادی، حق‌التدریس، دستیاران آموزشی و ... مشمول این سهمیه نمی‌باشند.

تبصره 2: متقاضیان پذیرفته شده با استفاده از سهمیه مربی در کلیه دوره‌های روزانه و غیرروزانه ملزم به پرداخت شهریه می‌باشند و پرداخت این شهریه در صورت نیاز دانشگاه محل خدمت به تخصص ایشان با رعایت آ‌یین نامه‌های داخلی و امکان انجام تعهدات بعد از فارغ التحصیلی، حداکثر به مدت چهار و نیم سال براساس مصوبه هیأت امنا برعهده دانشگاه محل خدمت بوده و در غیر این صورت برعهده خود مربی می‌باشد.

4-18- فایل jpg کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه معرفی شده را با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در صفحات 19 و 20 دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور را مشخص نماید، جهت آقایان الزامیست.

تبصره 1: برای آن دسته از داوطلبانی که در حال حاضر در خدمت وظیفه عمومی هستند، ارائه گواهی از مراجع ذیصلاح مبنی بر اینکه حداکثر تا تاریخ 1401/06/31 خدمت خود را به اتمام خواهند رساند یا در صورت قبولی از خدمت وظیفه ترخیص خواهند شد، الزامیست.

 

5- نحوه ثبت نام

ثبت نام از طریق " سامانه ثبت نام مرحله بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و سنجش عملی آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱401" انجام می‌شود. آدرس سامانه ثبت نام phd.basu.ac.ir می‌باشد.

داوطلب گرامی از آنجایی که در مراحل مختلف فرآیند ثبت نام الکترونیکی امکان هیچگونه اصلاحی وجود ندارد لذا پیش از تایید هر مرحله از ثبت نام، از بارگذاری (آپلود) دقیق مدارک اطمینان حاصل نمایید.

 

 

6- نکات مهم (ضمن مطالعه نکات ذیل، دفترچه شماره 1 و 2 آزمون ورودی دوره دکتری سال 1401 را با دقت مطالعه فرمایید.)

6-1 داوطلبان صرفا مجاز به شرکت در جلسه مصاحبه کد رشته/محل‌هایی می‌باشند که در زمان ثبت نام الکترونیکی در سامانه ثبت نام شرکت در مصاحبه دانشگاه بوعلی سینا آن کد رشته/محل را انتخاب کرده باشند (تیک زده باشند). به عنوان مثال داوطلبی بر اساس اعلام نتایج سازمان سنجش آموزش کشور (کارنامه مربوطه) مجاز به شرکت در مصاحبه کد رشته زبان وادبیات فارسی روزانه و هم کد رشته زبان و ادبیات فارسی شبانه اعلام شده است. اما در زمان ثبت نام الکترونیکی در سامانه ثبت نام دانشگاه بوعلی سینا فقط کد رشته/محل زبان وادبیات فارسی روزانه را انتخاب می‌کند (تیک می‌زند) این داوطلب صرفاً مجاز به شرکت در جلسه مصاحبه زبان وادبیات فارسی روزانه می‌باشد و به هیچ وجه مصاحبه‌ای در کد رشته زبان وادبیات فارسی شبانه از ایشان به عمل نخواهد آمد و نمره‌ای برای کد رشته زبان وادبیات فارسی شبانه برای ایشان اعلام نخواهد شد.

6-2- منحصراً داوطلبانی می‌توانند نسبت به شرکت در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی اقدام نمایند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند. به عبارت دیگر اگر داوطلبی حدنصاب کدرشته محلی را کسب نموده ولی در زمان مقرر اقدام به انتخاب رشته و درج آن کدرشته محل در فرم انتخاب رشته اینترنتی ننموده باشد، امکان شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی برای وی میسر نخواهد بود.

معدل‌های درج شده در  کارنامه صادر شده از طرف سازمان سنجش آموزش کشور، براساس معدل‌های اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه در این کارنامه درج شده است و لازم است داوطلبان در صورت معرفی جهت مصاحبه، فایل مدرکی را که نشانگر این معدل باشد، به همراه سایر مدارک به موسسه یا دانشگاه مربوطه در مرحله ارزیابی تخصصی ارائه نمایند.

تذکر خیلی مهم: داوطلبان دارای کد رشته محل معرفی برای مصاحبه هر زمان مشخص شود که در اعلام هر یک از موارد ذیل (سهمیه ، معدل ، نام موسسه فارغ التحصیلی ، رشته تحصیلی، ...) حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان نموده باشد ، در هر مرحله (ثبت نام ، پذیرفته شدن ، حین تحصیل و ... ) که باشد ، از این آزمون و آزمون سال بعد محروم خواهد شد و حق هر گونه اعتراضی از آنان سلب می گردد.

  • مجدداً یادآوری می‌شود که در هنگام مراجعه افراد جهت ارزیابی تخصصی، لازم است اصل مدرکی که معدل مندرج در کارنامه آزمون را تایید می‌نماید به همراه سایر مدارک ثبت‌نامی ارائه نمایند.

6-3- گزینش نهایی داوطلبان در هر کدرشته‌محل براساس نمره کل نهایی حاصل از نمره علمی آزمون متمرکز و نمرات مراحل مختلف ارزیابی، در هر کدرشته محل و با توجه به اولویت کدرشته‌محل‌هایی که برای مصاحبه معرفی شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

6-4- احراز تمامی شرایط اعلامی در دفترچه شماره (1) و (2)  آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1401 الزامی است.

6-5- اقدامات لازم در خصوص بررسی صلاحیت عمومی بر اساس اطلاعیه‌های سازمان سنجش آموزش کشور، برای داوطلبان الزامی است

6-6- عدم اقدام و ثبت نام و ارسال مدارک و یا عدم شرکت در مصاحبه به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل می باشد. جلسه بررسی ارزیابی آموزشی،پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی برای هر داوطلب صرفاً یک بار برگزار می‌شود و عدم شرکت داوطلبان در تاریخ تعیین شده، به منزله انصراف از پذیرش در آن رشته محل می‌باشد.

6-7- منحصراً متقاضیانی می‌توانند نسبت به شرکت در مصاحبه اقدام نمایند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

6-8- شاغلان خدمت در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی در صورت قبولی در آزمون و قبل از ثبت نام، می بایست موافقت کتبی محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

تبصره: شاغلان و متعهدین به خدمت در آموزش و پرورش باید مجوز مربوطه را از سازمان آموزش و پرورش استان محل خدمت خود اخذ و به هنگام ثبت نام ارائه نمایند.

 

مراحل ثبت نام در مصاحبه

معرفی شدگان مرحله اول، برای شرکت در مرحله دوم، می‌بایست به سامانه ثبت نام (phd.basu.ac.ir) مراجعه نموده و با وارد کردن کد کاربری (شماره پرورنده) و رمز عبور(شماره داوطلبی) فرایند ثبت نام و بارگذاری مدارک را انجام دهند.

در صورت هرگونه سوال داوطلبان می‌توانند به تفکیک رشته و دانشکده با کارشناسان دانشکده مربوطه تماس حاصل نمایند. شماره تماس‌های ضروری در انتهای این اطلاعیه درج خواهد شد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و هر گونه هماهنگی صرفاً با دانشکده مربوطه تماس بگیرید.

 

شماره تماس تحصیلات تکمیلی دانشگاه 08138380945- 08138380577

پست الکترونیک تحصیلات تکمیلی دانشگاه: takmili1400@basu.ac.ir

 

اسامی و شماره تماس معاونین تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ها:

ردیف

دانشکده

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

1

پیرادامپزشکی

آقای دکتر عباسعلی ساری

08134229050

2

علوم اقتصادی و اجتماعی

آقای دکتر عباس افلاطونی‌

08138291265

3

شیمی

آقای دکتر  رضا آزادبخت

08138282807

4

علوم انسانی

آقای دکتر حسن زختاره

08138292620

5

علوم پایه

آقای دکتر رحیم محمودوند

08138380612

6

علوم ورزشی

خانم دکتر معصومه مجیدی‌پرست

08138380643

7

فنی و مهندسی

آقای دکتر محسن بابائی

08138291178

8

کشاورزی

آقای دکتر حامد نوذری

08134425400

9

هنر معماری

آقای دکتر مهرداد کریمی‌مشاور

08134229050

 

 

 

اسامی و شماره تماس کارشناسان تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ها:

ردیف

دانشکده

نام و نام خانوادگی

شماره تماس

1

پیرادامپزشکی

خانم فهیمه مرادی

08134226062

2

علوم اقتصادی و اجتماعی

آقای جمال ثابتیانی

38303208 081

3

شیمی

خانم مهری قره‌باغی‌موزون

آقای جواد چهاردولی

08138381605 (داخلی 288)

08138282807

4

علوم انسانی

آقای محمدرضا گل‌محمدی

08138303223

5

علوم پایه

خانم فاطمه معمری

08138380612

6

علوم ورزشی

آقای سعید نوروزی

08138303243

38381423

فنی و مهندسی

آقای محمد شکوهی‌زاده

خانم لیلا زنگه

08138303235

8

کشاورزی

آقای محمدجعفر غلامی

خانم محدثه بیات

08134425400 الی08134425403 (223)

08134425400 الی08134425403 (220)

9

هنر معماری

خانم زهرا نورمحمدی‌شایسته

08134210772

 

 

 

اسامی و شماره تماس مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها:

ردیف

دانشکده

گروه آموزشی

نام و نام خانوادگی

شماره همراه

1

پیرادامپزشکی

پاتوبیولوژی

آقای دکتر رضا نبوی

08134220555(داخلی 278)

3

علوم اقتصادی و اجتماعی

روان‌شناسی

آقای  دکتر حسین محققی

08138381264(داخلی 300)

4

علوم اجتماعی

آقای دکتر محمدتقی سبزه‌ای

08138381264(داخلی 233)

5

شیمی

شیمی آلی

آقای دکتر داود حبیبیی

08138381605(داخلی 222)

6

شیمی تجزیه

آقای دکتر مهدی هاشمی

08138381605(داخلی 304)

7

شیمی فیزیک

آقای دکتر حسین ایلوخانی

08138381605(داخلی 252)

8

شیمی معدنی

آقای دکتر صادق صالح‌زاده

08138381605(داخلی 231)

  شیمی شیمی کاربردی خانم دکتر سیمین اسدآبادی 08138381605(داخلی 235)

10

علوم انسانی

علوم تربیتی

خانم دکتر مریم پور جمشیدی

21-08138303220 (داخلی 226)

11

زبان و ادبیات عربی

آقای دکتر صلاح الدین عبدی

21-08138303220(داخلی 438)

12

زبان انگلیسی

آقای  دکتر مصطفی حسینی

21-08138303220 (داخلی 231)

13

زباشناسی

آقای دکتر محمد راسخ‌مهند

21-08138303220 (داخلی 237)

15

علوم پایه

زمین‌شناسی

آقای دکتر رضا علی‌پور

9-08138381601(داخلی 109 و 116)

16

زیست‌شناسی

خانم دکتر رویا کرمیان

9-08138381601(داخلی 136 و 138)

17

فیزیک

آقای دکتر احمد مهرابی رحمان‌پور

9-08138381601(داخلی 133 و 135)

18

ریاضی

آقای دکتر اسماعیل فیضی

9-08138381601(داخلی 145 و 154)

19

علوم ورزشی

علوم ورزشی

خانم دکتر معصومه مجیدی‌پرست

08138380643(داخلی 216)

20

فنی و مهندسی

مهندسی برق

خانم دکتر زهرا سهرابی

08138303228

21

مهندسی مکانیک

آقای دکتر محسن گودرزی

08138303224

22

مهندسی صنایع

آقای دکترحمیدرضا دزفولیان

08138303226

23

مهندسی کامپیوتر

آقای دکتر حاتم عبدلی

08138303234

24

مهندسی مواد

آقای دکتر حسن علم خواه

08138303225

25

کشاورزی

ژنتیک وبه نژادی گیاهی

آقای دکتر محمد علی ابوطالبیان

3-08134425401  (داخلی 350)

26

اگروتکنولوژی و بیوتکنولوژی کشاورزی

آقای دکتر محمد علی ابوطالبیان

3-08134425401 (داخلی 350)

27

مهندسی بیوسیستم

آقای دکتر حسین باقر پور

3-08134425401 (داخلی 301)

28

ترویج و آموزش کشاورزی

آقای دکتر مهرداد پویا

3-08134425401 (داخلی 323)

29

علوم و مهندسی آب

آقای دکتر امید بهمنی

3-08134425401 (داخلی 423)

30

علوم خاک

آقای دکتر حسین بیات

3-08134425401 (داخلی 400)

31

علوم دامی

آقای دکتر عباس فرح آور

3-08134425401 (داخلی 426)

32

علوم باغبانی

آقای دکتر احمد ارشادی

3-08134425401 (داخلی 325)

33

گیاه پزشکی

آقای دکتر حسین مددی

3-08134425401 (داخلی 282)

34

هنر معماری

فلسفه هنر

خانم دکتر نفیسه اثنی‌عشری

08134229050-34226063 (داخلی 315)

35

معماری

آقای دکتر محمدرضا عراقچیان

08134221358

37

گرافیک (رشته فلسفه هنر)

خانم دکتر نفیسه اثنی‌عشری

08134229050-34226063 (داخلی 315)